Creació d'una Empresa

En aquest blog presentaré el meu treball de recerca que tracta sobre crear una empresa, en aquest cas un bar.

martes, 15 de abril de 2008

5.4 Mercat

Anàlisi de mercat

5.4.1 Situació, evolució i tendència en que es troba el sector d’activitat de l’empresa.

Un estudi diu que a Espanya hi ha 1 bar per cada 120 persones.

Un bar pertany al sector de l’hostalera, dins del sector terciari dels serveis, es troba en un estat de maduresa, ja que fa molt temps que s’ha creat, sempre o gairebé sempre aquest tipus de negoci surt rentable i d’aquesta manera es pot dir que surt rentable.

5.4.2 Zona geogràfica a la qual dirigiré el meu producte o servei.

El negoci esta situat a la Plaça Provençana Nº7-8, al barri de Santa Eulàlia, a l’Hospitalet del Llobregat (08902). Al seus voltants també hi ha bars, més o menys del mateix tipus. El tipus de bar que hi ha, depèn del tipus de gent que hi hagi a la zona.


5.4.3 Les principals característiques sociodemografiques i econòmiques de l’àrea objectiu del meu producte o servei.

Als voltants del bar hi ha uns mil quatre-cents habitatges, posant que hi ha tres persones de mitja per habitatge, vol dir que hi hauran uns quatre mil dos-cents habitants. Tots els habitants son a uns tres-cents metres a la rodona. En el qual la major part de gent es gent de mitjana edat, perquè son pisos que quan aquesta gent era jove els van comprar o ara els han heretat dels seus familiars més grans. Ara aquesta gent te entre 35 i 66 anys, majoritàriament, amb una renda mitja, en el que no son ni massa elevades ni massa baixes.

Nivell atur
En aquesta zona la taxa d’atur es del 8,12%, però això es de tota la població de l’Hospitalet, en el cas femení hi ha una taxa d’atur del 10,64%.



5.4.4 Clients

Client es la persona que paga per obtenir un producte o un servei.

La majoria dels clients del meu negoci seran particulars i treballadors de tot tipus d’edat, des de joves fins a gent gran; amb molts ingressos o pocs, ja que es una zona d’ingressos mitjans. Aquesta zona es una zona de majoria treballadora.
En aquest cas es un tipus de venda de manera individual i impulsiva, amb una gran freqüència de compra diària.
Primerament els clients al principi seran els amics i coneguts, i mes tard ja començarà a arribar clients nous.




5.4.5 Competència

Encara que no són competència, a la zona hi ha una sèrie de negocis. Al carrer Lavinia Nº20 hi ha una tenda que ben tot tipus d’aliments. Al carrer Amadeu Torner Nº10 hi ha una farmàcia. A la Plaça Provençana hi ha un quiosc en el que es venen diaris i revistes i també hi ha un forn de pa a la plaça Provençana.

Per tal de saber el tipus de competència que hi ha, s’ha d’observar els entorns del bar, uns tres-cents metres al voltant.

Desprès d’haver fixat els teus proveïdors i abans d’obrir el bar es va d’haver d‘estudiar la zona, mirar el tipus de comerç que hi ha als voltants, pot ser una zona de comerç, pot estar al costat d’un centre comercial, d’uns cinemes; però també està el cas de que sigui una zona en la que hi han molts bars en poc territori. En aquest cas s’ha d’observar de que es el que fan els bars, per exemple fa tapes, si es un restaurant, bar musical; també es mira el tipus de gent que hi ha, si es una zona conflictiva, viu gent immigrant, gent gran…


5.4.6 Punts forts i febles del bar vers els altres negocis

Forts
te una bona situació geogràfica
Te dues entrades (per pl. Provençana i per C/Lavinia)
Molta varietat de tapes i entrepans, a preus econòmics.
Te una terrassa amb sostre, en la que es pot estar tot l’any

Febles
difícil de veure’l anant en cotxe

No hay comentarios: